A rektor szerint a hasonló kampányok felhívhatják a cégek és a lakosság figyelmét a társadalmi felelősségvállalás fontossága mellett arra is, hogy ehhez hasonló támogatásokkal bárki hozzájárulhat a gyermekek és felnőttek gyógyításához, az orvos- és egészségtudományi képzéshez és kutatásokhoz. Az egyetem forrásteremtési stratégiájában kiemelt szerep jut többek között az adó 1% felajánláshoz kapcsolódó kampánynak is. Erről május 20-ig még lehet rendelkezni az alábbi felületen.
A Semmelweis Egyetem két klinikája a betegek magas szintű ellátásának és gyorsabb gyógyulásának érdekében nemcsak a napi betegellátásban, hanem a koronavírusos betegek kezelésében, rehabilitációjában is használja majd az ágyakat, amelyekhez az egyetem saját forrásból vásárolt matracokat.
Az adománygyűjtő kampányt a Lidl Magyarország abból a megfontolásból indította, hogy támogassa a hazai egészségügyet, melyre az elmúlt több mint két évben, a koronavírus elleni küzdelem során különösen nagy teher hárult.
Dávid Orsolya
Fotó: Barta Bálint – Semmelweis Egyetem